![]() |
||||||||
Eseménynaptár
|
EFOP-3.3.2-16-2016-00106
KÖZÖSSÉG - ÉLMÉNY – TUDÁS Gyermek és ifjúsági kulturális, nem formális,
Az Orlai Petrics Soma Könyvtár, Muzeális Gyűjtemény és Művelődési Központ a „KÖZÖSSÉG - ÉLMÉNY - TUDÁS Gyermek és ifjúsági kulturális, nem formális, informális fejlesztő programok Mezőberényben” című pályázatát az EFOP-3.3.2-16 Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért elnevezésű felhívásra nyújtotta be 2016 őszén. A benyújtott pályázatunk pozitív elbírálásáról 2018 januárjának első napjaiban kaptunk tájékoztatást, ennek értelmében a tervezett tevékenység megvalósítására 24 994 411 Ft-ot használhatunk fel 2018. július 1. és 2019. december 31. között. A támogatás mértéke: 100%. A fenti összeget a programok megvalósítására, anyagok, eszközök beszerzésére, az oktatók (pedagógusok és szakemberek) tiszteletdíjára lehetett felhasználni a pályázati kiírásban és a megkötött támogatási szerződésben elvárt módon. A projekt megkezdése előtti félévben a dokumentumok áttekintésével, aktualizálásával, foglalkoztunk. Likviditási terv készült. Ezt követően került sor a partnerekkel való egyeztetésekre, a foglalkozások résztvevőinek, pedagógusainak kijelölésére, a legnagyobb beszerzések lebonyolításához az árajánlatok (mindenhez 3 db és 2 db ún. indikatív árajánlat) bekérése. Szerződéseket kötöttünk a foglalkozást megvalósítókkal, beszállítókkal. Beszereztük a foglalkozásokhoz szükséges eszközöket, anyagokat: számítógépet, monitorokat, laptopokat, varrógépeket, szegőgépet, textileket, fonalakat, papírokat, kézműves anyagokat, korongozókat, stb.. Az irodaszerek beszerzése is megtörtént adott időszakban. A tevékenység rövid bemutatása: A KÖZÖSSÉG - ÉLMÉNY - TUDÁS Gyermek és ifjúsági kulturális, nem formális, informális fejlesztő programok Mezőberényben EFOP-3.3.2-16 projekt lehetőséget biztosít: - a kulturális és oktatási intézmények közötti kapcsolatok aktívabbá tételére, - az oktatási, nevelési feladatokat megerősítő tehetséggondozó, felzárkóztató, kompetenciafejlesztő foglalkozások megtartására közösségi, kulturális élményt nyújtó programok keretében, amelyekkel az egész életen át tartó tanuláshoz való pozitív attitűd kialakulása prognosztizálható, - a résztvevők megismerjék a helyi kulturális intézmény nyújtotta közösségi, infrastrukturális lehetőségeket. Fejlesztés célok az óvodában: Könyvtárban, múzeumban és a művelődési központban megtartott kulturális órák és témanapok keretében, az előzetes ismeretekre alapozva: környezettudatos magatartás szemléletének kialakítása, a gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének biztosítása, az életkori, az egyéni, és az eltérő fejlődési ütem sajátosságainak figyelembe vételével, finommotorikus mozgások fejlesztése, a lakóhelyhez való kötődés kialakítása, a népi kultúra megismertetése, a helyi nemzetiségi kultúra elemeinek megismerése. A fejlesztés célok általános iskolában felső tagozatos gyermekekkel: - témanapok, táborok, foglalkozássorozatok, tehetséggondozó kiscsoportos foglalkozások és művészeti csoportok keretében - gyermek kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia fejlesztése - együttműködési készséget (önismereti, társas kultúra) fejlesztő tréning - régészeti, helyismereti, környezetvédelmi témájú programok, amelyek a magyar, történelem, biológia, földrajz tananyaghoz, és a meglévő ismeretekhez illeszkednek Alsó tagozatos gyermekekkel a gyakorlatközpontúság szellemében: - versenyek - vetélkedők, tábor, témanapok, havi szakkör keretében - finommotorikus képességek, - anyanyelvi, természettudományos, esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség kompetenciák fejlesztése A fejlesztés célok középiskolában: - ifjúsági vállalkozói kompetencia fejlesztése, együttműködési készséget (önismereti, társas kultúra) fejlesztő tréning - tehetséggondozás kiscsoportos foglalkozások keretében, kifejezetten a továbbtanulást segítő, támogató céllal - tábor, témahetek megvalósítása, amelyek a tananyaghoz, meglévő ismeretekhez illeszkednek, az ismeretbővítés mellett a pályaorientációt is szolgálhatják Programok Óvodás korosztály
Általános iskolás korosztály
Művészeti iskola
Középiskolás korosztály
A program lezárását követően 5 éves fenntartási időszak következik, amikor is minden korosztály számára kötelező legalább egy tevékenységet folyamatosan biztosítsunk. A pályázat benyújtásakor megfogalmazott célokat elértük. A programokba a vállalt indikátorokat – a programokba bevont résztvevők - teljesítettük. Az oktatási intézmények szakemberei megismerték a kulturális intézmény nyújtotta szolgáltatások oktató, nevelő munkában való beépítésének hasznosságát. A közös munka már érezteti az eredményét, az oktatási intézményekkel szorosabbra fűztük a kapcsolatrendszerünket és vannak a projektet követően – a kötelezőkön túl is – folyamatosan fenntartható foglalkozások.
|
|||||||
![]() Orlai Petrics Soma
|
Közreműködő szervezet: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség |